Metody prowadzenia ewaluacji wewnętrznej
w organizacjach prowadzących programy profilaktyczne i związaną z nimi ewaluację
wewnętrzną własnych działań.
Cel
Warsztaty służą nabyciu umiejętności przeprowadzenia ewaluacji procesu i przygotowania danych dla ewaluacji wyniku.
Szkolenie przygotowuje do zaplanowania i przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej programu profilaktycznego – czyli takiego zakresu ewaluacji programu, jaki jest zazwyczaj wymagany przez instytucje finansujące programy profilaktyczne.
Zakres ewaluacji procesu zgodny jest ze standardami Krajowego Biura ds. Zapobiegania Narkomanii.
Zakres tematyczny
Szkolenie opiera się na koncepcji ewaluacji przedstawionej szczegółowo w podręczniku Ewaluacja krok po kroku – podręcznik ewaluacji programów profilaktycznych.
Prowadzone jest metodą warsztatową.
- Idea ewaluacji: Myślenie w kategoriach celów i rezultatów. Ewaluacja jako proces planowania i szacowania pożądanych zmian
- Poziomy ewaluacji: Ewaluacja procesu i wyniku
- Kroki ewaluacji:
- Badanie potrzeb – określanie zakresu oczekiwanej zmiany
- Koncepcja czynników ryzyka i czynników chroniących jako podstawa planowania strategii działań profilaktycznych
- Logika programu: stawianie celów i planowanie działań
- Wskaźniki i narzędzia ewaluacji: sposoby mierzenia efektów
Prowadząca
Jagoda Latkowska – edukatorka, psychoterapeutka. Absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego, studiów podyplomowych na Wydziale Pedagogiki UW oraz licznych szkoleń psychologicznych, w tym pięcioletniego kursu psychoterapii prowadzonego przez Zakład Terapii Rodzin w Krakowie.
Specjalizuje się w konstruowaniu i ewaluacji programów edukacyjnych oraz optymalizacji metod uczenia. Prowadzi szkoły trenerskie, projekty rozwojowe dla biznesu i organizacji pozarządowych, oraz superwizję m.in. dla zespołów zajmujących się oddziaływaniami profilaktycznymi.
Autorka podręcznika Ewaluacja krok po kroku – podręcznik ewaluacji programów profilaktycznych.